Meist
Kohalik väiketootmine, mis väärtustab Põhjamaa jalatsikultuuri.
1927
Meie pereettevõtte pikale ajaloole pani aluse vanavanaisa Peeter, kes 1927. aastal alustas Vastseliinas kingsepana. Esimene töökoda asus tema kodus, kus piinliku täpsusega olid üles seatud Singeri masina kõrvale kõik vajalik lõigetest liistudeni. Tema kätetööd hinnati väga kõrgelt. Kõik jalatsid, mis tavaliselt vaid tallutamiseks toodi, läbisid kõigepealt põhjaliku puhastamise ja siis parandati kõik võimalikud vead ning kandja sai tagasi nagu uued jalavarjud. Loomulikud said kõik kliendid tellida ka täpselt oma jala kujule vastavad jalavarjud.
1993-1996
… on vahetunud kaks põlvkonda, on aasta 1993 ja kõik on paljulubav. Saab loodud ettevõte Ritico OÜ ning Peetri lapselaps Rait asub eestlastele uusi säravaid jalatseid maale tooma. Siiski jääb sellest väheks ning 1996. aastal alustab Rait võimlemissusside tootmist paari õmbleja ja õmblusmasinaga vana trükikoja ruumides Võrus, sest päriselt ise väärtust luua tundus olevat just see õige asi. Traditsioonid jätkuvad. Esialgu oli selliste susside järele nõudlus Soomes, kuid ka eestlased olid tasapisi toote vastu huvi üles näitama hakanud, kuigi algul tundus see sussipaar poes ikka päris kallis. Siiski sai otsus tehtud ja 1996 võimlemissussid kaubamärgi all HipHop Eesti poodidesse riiulitele „sisse räägitud“.
1997-1998
Järjekindlus viib sihile. Tundus, et valmistatu oli hästi vastu võetud, sest rahulolevaid kliente lisandus iga päevaga ning samuti küsiti pidevalt juurde uusi tooteid. Seega tuli abikäsi juurde leida ning pidime kolima suuremasse hoonesse. 1998. aastal sai korda tehtud vana raadiojaam Kirumpääl ning 2000. aastaks töötas ettevõttes 25 inimest. Võimlemissussidele lisandusid peatselt soojad sussid ja ka sisetallad. 1998. aastal sai sandaalide valmistamiseks Inglismaalt spetsiaalselt tallaõmblusmasin kohale toodud. Kuigi samal ajal oli võimalus pakkuda oma tööd ka tuntumatele ja suurematele kaubamärkidele, arvasime siiski, et oma tee on õigem ning valmistatud toasussid, sandaalid ja sisetallad said 1998 külge kaubamärgi OmaKing.
1999-2006
Aastad 1999-2006 olid tempokad ja võib öelda lausa tormilised, kasvasime kiirelt ja mitmekordistasime oma toodangumahtusid. Meie tooted leidsid tee ka Eestist välja poole, OmaKinga ja HipHopi jalatsid olid müügil poelettidel Soomes, Lätis, Leedus, aga ka kaugemates riikides nagu Kreeka. Aastas valmistasime keskmiselt 130 000 paari võimlemissussi, 30 000 paari naiste ja meeste toasusse, 10 000 paari sandaale ja 300 000 paari sisetaldu. Meie soovi ajaga kaasas käia ning mitte jääda loorberitele puhkama näitas ka see, et näiteks juba 1999. aastal valmis ettevõtte esimene koduleht, esimese interneti ostuni läks siiski veel mõned aastad aega.
2007-2013
Meid ümbritsevas keskkonnas oli käimas mitmeid muutusi – ostjad liikusid järjest enam internetti, olulisemaks muutus toodete päritolu ja valmistamisviis, kasvas tarbijate keskkonnateadlikkus ning veelgi enam pöörati tähelepanu toodete kvaliteedile. Õnneks olime neid teemasid alati enda jaoks olulisteks pidanud ning seega tuli vaid jätkata valitud suunal ja lihtsalt veelgi enam klienti kuulata. Ei ole vähem oluline, et suure kasvu tuhinas hoidsime kinni põhimõttest, et tootmine peab Eestisse jääma, et panustada jätkuvalt Eesti majanduse ja kogukonna arengusse. Eelnev sundis loomulikult pidevalt otsima võimalusi, et olla ettevõttena jätkusuutlik. Arendasime edasi e-poodi, pöörasime veelgi enam tähelepanu meie kliendi soovidele ning toodete disainile ja loomulikult jätkuvalt tuli kõrgel hoida kvaliteeti. Õnneks meie kaubamärgid OmaKing ja HipHop olid saanud juba turul piisavalt tuntuks, osad tooted lausa klassikaks, mis aitas tänu lojaalsetele klientidele üle elada ka keerulisemad aastad.
2014-2020
Uusi tuuli jagub. Ettevõtte juhtimisega liitub Peetri lapse-lapse-laps Liis. Mõtteid on palju, tahe suur. Ühelt poolt tuleb jätkata ettevõtte jaoks läbi aastate oluliste väärtuste hoidmist – nagu kvaliteet, jalatsite mugavus, keskkonnasõbralikkus – kuid samas anda kõigele uuem, kaasaegsem, täna toimiv uus hingamine. Et meie käsitöömeistrite oskused saaksid vääriliselt hinnatud, hakkasime otsima viisi kuidas veelgi enam väärtustada meie jalatsivalmistamise oskusi ja traditsioone. Uuele brändile TOKU sai sedakorda elu sisse puhutud.